fredag 31 juli 2009

Svett och hallonsylt

Aboo.. har precis gjort några mördarövningar för mage, rygg, ben, armar, ja hela kroppen faktiskt. Fy vad jag behöver träna mer! Johannes har visat Walter övningarna, som visat Annelie, som i sin tur visade mig alldeles nyss. Så nu svettas jag och ska snart hem och duscha. Ser framemot skön träningsvärk imorgon..

Har varit i Draginovo och hälsat på några vänner, suttit på terassen som de kallar den, knaprat solrosfrön, pratat och skrattat. På vägen hem träffade vi en av våra församlingsmedlemmar som hade varit ute hela dagen och plockat hallon. Vi gav henne ett högre inköpspris än hennes vanliga uppköpare och fick 3 kg hallon för drygt 30:-, och det blev hennes dagsförtjänst..

Så ikväll har jag rensat, sockrat, kokat och burkat hallonsylt. Det är en riktig njutning för själen för en byajänta som mig! Sen är det ju kul att kunna glädja teamet också =)
6 stora burkar hallonsylt á la From finns nu i skafferiet!

1 kommentar:

  1. Men åh alltså tack för din kommentar på min blogg! Jag följer ju din me, med glädje =)

    Din sylt ser inte ut att gå av för hackor, vilken lycka att få ha dig i samma team.

    Kärlek till dig fina Maria!

    SvaraRadera