onsdag 8 juli 2009

Släpp taget!

Har precis kommit hem från Draginovo, en pomakby bara en kvart härifrån. Har varit hemma hos våra tjejer och deras familjer igen, fikat, pratat, skrattat och fått vittna järnet! Det är så kul när frågorna kommer från dem, jag har lärt mig att det alltid är det bästa. "Vad är det ni gör här, egentligen?". Då får man prata till öppna hjärtan, och det var precis det vi fick göra idag. Det är såå kul, Gud kommer göra mirakler i den familjen!

Ska alldeles strax ut på en joggingtur med Monika, men vill bara hinna berätta om bibelskoletjejerna! Under hela bibelskolan så blir de utskickade tillsammans med oss på eftermiddagarna. Dit vi går, dit går de. Nu är det knappt två veckor kvar på skolan, och vi börjar mer och mer skicka ut dem på egna äventyr. Nu i söndags gick de ner på basaren, träffade en tjej från deras egen stad, vittnade järnet och har en dopträff med henne nästa vecka!

Nu när jag kom hem så samlades de runt köksbordet och berättade, i mun på varandra, om att de fått be med en tjej till frälsning på trottoaren mitt i centrum, och att de har bestämt att de ska döpa henne imorgon! "När vi gick förbi henne kändes det som om någon sa åt mig på insidan: Hon är det. Så vi satte oss där och pratade säkert en timme med henne", sa Gala.

Detta är tjejer som vi döpte precis i början av bibelskolan, för fyra månader sedan, och nu är de ute och vinner människor för fullt!

Ibland är man rädd för att släppa taget. "Men hur ska det gå om ingen är med dem, visar dem hur man ska göra, säger vad de ska säga". Vet du, det kommer det gå ännu bättre då, än när du är med! Det är då det visar sig om det man gjort bär frukt eller inte.

Jag är så stolt över dessa tjejer, och det är med glädje jag kommer att köra dem till floden imorgon, stå på stranden och se dem gå ner själva i vattnet och döpa! Det är det här allt handlar om! Att göra lärljungar till Jesus, som själva gör jobbet! DÅ snackar vi business!

Nu ropar Monica i trappen, måste kila, men lovar att återkomma med fina bilder från dopet imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar