torsdag 30 juli 2009

Cirkus och ära

Snodde ihop en kycklingryta till lunch med Marcus Johnsen som chef i köket. Vi har alltid matschema här, vem som lagar mat varje dag. Den hänger tillsammans med städschemat, och uppe på kontoret har vi bilschemat.. det var till och med en tid i grekland då vi hade tvättmaskinschema.. vi är allt vän av ordning vi svenskar!

Tog med mig Moses och Milo på cirkus idag! Cirkusen har varit i stan i tre dagar, och ikväll var sista föreställningen. Jag blev faktiskt imponerad över hur väl inövat program de hade, det var både clowner och akrobater och jag kom på mig själv med att skratta högt flera gånger. Blev som barn på nytt för en timme. Sen dyker ju alltid tanken upp när man ser djuren som "Indiana Jones" visar upp med ett stort leende: "Kan de verkligen vara bra
för djuren att flänga runt så här..?". Men jag la den tanken åt sidan för ikväll och tillät mig häpna över hyfsat stora krokodiler, en livs levande pelikan och feta ringlande ormar. Kvällens kommentar kom från Milo, som med stora ögon tittade på sälen som äntrade scenen: "Titta, det är ju Emelie!".


Har varit hos husförsamlingen ikväll, böjt knä tillsammans med dem, läst psalm 115 "Inte åt oss, Herre, inte åt oss, men åt ditt namn ge äran, för din nåds och din sannings skull" lyft händerna till Gud och gett honom äran med glädjetårar i ögonen, tackat för så många frälsningsmirakler och helandeunder på festivalen.

Vi kan ju jobba ihjäl oss med våra sångövningar och transportscheman och dramarepetitioner, och ändå händer ingenting om inte Gud kommer och gör mirakler! Och det gjorde han den här gången, och kommer att göra igen, och igen, och igen, och.. så länge vi gör oss fullständigt beroende av honom. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar