tisdag 14 juli 2009

Poolen och barnatro

Lite så där lagomt rödbränd i ansiktet sitter jag å pratar med mamma på skype, har precis kommit hem från kvällens fotbollsmatch, en del från teamet har varit ner och spelat. Jag satt på hejarklacksbänken med Moses & Milo. "Ettan kom, tvåan kom, trean kommer så småning om!" och så vågen ståendes på bänken. Lycka!

Har en extra ledig dag nu innan festivalveckan börjar, då kommer det inte bli så mycket vila av, och solen har kommit precis nu! Idag och igår har jag njutit av poolens svalka och solstolens bekvämlighet. Det är såå lyxigt att kunna gå till ett av hotellen i närheten, bänka sig vid poolen och känna sig som en äkta charterturist. Så jag bättrar på brännan så gott jag kan!

På vägen upp från fotbollen gick vi förbi en hund som låg på sidan av vägen. Milo såg den inte förrän han var alldeles nära. Han hoppade till av rädsla när han såg den och sekunden efter la han handen på hjärtat och sa till sig själv: "Nej, jag behöver inte vara rädd, Jesus är i mitt hjärta". Så underbar, enkel förvissning om att Jesus alltid är med!

Nu ska vi läsa bok, grabbarna väntar redan på mig. Njut av livet mina vänner! Förmåga att kunna njuta av livets goda är en gåva från Gud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar