lördag 18 juli 2009

Tjuvkik!

Smög ut på balkongen idag efter vi repat lovsång. De var i full gång med att öva de sista detaljerna på dramana innan festivalen. Jag blir så imponerad över hur duktiga våra elever är! Borislava är en av dem, hon spelar en kvinna fylld av ångest så bra att jag ryser när jag ser henne. Kina gör ett kanonjobb med dem, en av tjejerna sa: "Det finns ingen som är så bra som Kina på att spela teater!". Hon är grym!


Jag är en riktig teaterapa själv, älskar att spela drama i alla dess former, men den här gången är jag inte med i ett enda drama. Kommer att stornjuta av att sitta och titta på när de kör sina draman på festivalscenen!!

Har varit hemma hos två olika pomakfamiljer ikväll, det är så kul, vi har skrattat och pratat och druckit läskeblask för fullt. Där rök den dieten ;)


I
morgon ska vi ner på marknaden och bjuda in folk. Jag ser det redan framför mig: Ett gäng svenskar, 500 inbjudningskort, 35 grader i solen, högljudda turkiska grönsakshandlare och så maaassa folk. Det kommer folk från alla byar runtomkring på söndagen, en del kommer med blåbär, hallon, mjölk och egenystad ost. De breder ut en filt, lägger upp sina varor och säljer för glatta livet. Charmigt till tusen!

Och ikväll kommer familjen Gustavssons!! De var här på festivalen 2007 senast, ska bli såå kul att få ha dem här lite!


Nää.. nu ska jag ut och sätta igång vattenspridaren, det har varit RIKTIGT varmt här idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar