lördag 25 juli 2009

Gryyyymt!!

38(!!) personer blev frälsta ikväll! Och sen bad vi med ett helt gäng till andedop också! Johannes fick mig att ta micken där och undervisa om andens dop till ett gäng på 20 pers som kommit fram för att bli klädda med kraft och eld från himlen.

Man blir allt lite skakis när självaste Johannes Amritser säger från scenen "och nu kommer Maria här att undervisa er om den helige Ande och hjälpa er att bli andedöpta". Ahhh!! Vad gör man då? Jo, man nickar och ler självsäkert, viskar tyst för sig själv "Hjälp mig helige Ande!" och sen undervisar man det bästa man kan om den helige Ande! Och det gick ju bra! Jättemånga blev andedöpta, började bubbla i tungor och blev fyllda av Guds kraft!

Janco hade med sig 13 ungdomar från Pazardjik när han kom hem idag. De har aldrig varit i en kyrka och vet inget om Jesus. Janco lämpade av dem på centralbassängen och sa åt dem att komma till biografen klockan 18.00. Vi häpnade när Janco kom hem med en FET guldkedja runt halsen. "Är det din?" frågade jag. "Nej, de ville att jag skulle vakta dem medan de badade." Härliga turkiska kultur!

Nu ska jag gå ner
i köket och hänga med de kortspelande missionärerna.
Imorgon är det sista festivaldagen, säkert kommer många sjuka att bli friska. Ser framemot imorron... =)

God natt världen!

1 kommentar:

  1. Halleluja!!!! så underbart, fantastiskt!! gud är såååå god!!!! kan knappt läsa för tårarna är ivägen...... blir så glad o rörd!!! hoppas sista kvällen blir fantastiskt på alla sätt o vis!!!
    kramar o riklig välsignelse över dej o er alla!! Linnea

    SvaraRadera