onsdag 1 juli 2009

SOS anda!

Jag älskar SOS anda! Det var den som drog mig till bibelskolan, det var den som fick mig att stanna kvar där. Det var den som gjorde att mitt hjärta förlorades till de förlorade på min första festival i Dire Dawa 2005. Det var den som gjorde att jag "åkte ner och testade missionärslivet i Bulgarien i 6 månader" och det var den som fick mig att stanna kvar här.

Det är den som formar
och håller mig fräsch, det är den som skärper upp mig när jag slappar för mycket, det är den som gör att jag hittar fokus igen. Det är den som gör att jag känner mig accepterad och älskad precis som jag är.

Det är den som lär mig
vad ett äkta Jesus-liv handlar om!

Attityden, råheten, kompromisslösheten, disciplinen och styrkan! Jag älskar det! Tillsammans med kärleken, omsorgen, familjen, friheten och acceptansen. Det finns ingen bättre familj att vara med i! Jag har inga bättre vänner än de i SOS!

Det kanske låter konstigt för några, men när du har delat säng, garderob, skohylla, kylskåp, motgångar och medgångar så får ni ett speciellt band. När ni jobbat er fullständigt slut sida vid sida, svettiga, skitiga, dödströtta men oerhört glada, så händer något. När du gråtit dig snorig mot någons axel, skrattat så magen gör ont, pratat tills argumenten tar slut, då finns det bara en sak kvar, och det är äkta vänskap.

Jag är såå tacksam över att få leva det liv jag lever, tillsammans med de människor som finns i min närhet! Johannes & Maria, jag älskar er! Walter & Linda, det finns inga bättre ledare än ni! Monica & Janco, Peter & Martina, Samuel & Julia, Ylva & Tommy, Daniel & Stephanie, Andreas & Emma, Jonathan & Anna, Ante & Maria, Samuel, ni är sånna grymma förebilder!! Simon & Elin, Mattias & Lisa, Marcus & Ida... jag kan bara fortsätta hur länge som helst! Annelie, Emelie, Ann-Louise, Fernan & Kina, Eva... osv, osv.. listan kan göras lång.. Ni är bäst!

2 kommentarer:

  1. Jag vill bara säga att du är en JOURNALIST Maria, lägg till det i ditt CV.

    Birgit är ett levande vittne på att böner om Jesu blods helande fungerar. De fungerar i ett vanligt hem i Torpshammar också. Hon har inte använt sina hörapparater sedan den dagen vi bad för henne. Igår hade jag mitt första bibelstudium hemma om "Kraften i Jesu blod", då var hon här och hörde hur bra som helst mitt bland barn och fotbollsmatch i bakgrunden. (Det är så hett här så vi satt ute i trädgården!) Visst är det underbart när Jesus helar också vid sidan av all annan välsignelse som vi får genom honom...
    Många kramar till dig Maria. GUDS rika välsignelse till dig och Jesu blods beskydd över dig, din familj och alla i SOS.
    Jag har tagit många trossteg den sista tiden och jag är så tacksam för Herrens rika välsignelse.
    Gunvor

    SvaraRadera
  2. Ja ÄLSKAR dig Maria!
    //Elin :)

    SvaraRadera