fredag 21 augusti 2009

Predikar på söndag!

På söndag ska jag predika i min hemförsamling. Om du inte har något bättre för dig på söndag kl.18.00 tycker jag att du ska komma till Ljungandalens församling! Jag har suttit och förberett mig idag, letat upp bilder och bibelverser som jag ska använda. Det ska handla om kraften hos de kristna. Det är inte meningen att vi som är kristna ska sitta och häcka hemma hos varandra, klappa varandra på axeln och säga: Det är så svårt att vara kristen idag.
Nej, tanken är något helt annat! Kommer att bli riktigt bra, så kom dit om du blir nyfiken!

Nela och Mattias har kommit igen! Det var en riktig överraskning, trodde inte att de skulle kunna komma ner något mer medan jag var här. Så nu ska vi njuta av varandras sällskap hela helgen. Imorrn ska jag utmana brorsan på en joggingrunda, får vi se vem som håller ut längst..
Pratade med Daniel alias "Eken" från Ö-vik alldeles nyss också, och i början på nästa vecka åker jag till den vackra staden Ö-vik några dagar för att hänga med de skönaste människorna ever! Eken, Annelie och jag gick bibelskolan tillsammans, hängde på Ekens våning och skrattade mycket. Ska bli så kul!

Och så har jag tiggt Linda Jonsson om en hang-out också, vi känner inte varandra så bra, än =) Men hon är en av hjältarna som varit missionär nere på Afrikas horn tillsammans med Samuel och gänget. Hon gick året efter mig på bibelskolan, och jag kommer ihåg när hon var konferencier på HarvestCry och hon stal mitt hjärta! Hon babblade i ett, och kul var hon! Tror vi kommer trivas bra ihop!

1 kommentar:

  1. Hade så gärna kommit och lyssnat på dej Maria! Och linda, hon e grym, du kommer trivas super! :) Kram nina

    SvaraRadera