lördag 15 augusti 2009

Marknad å Max!

Såå skön dag! Vaknade pigg strax efter halv åtta i morse, njöt morgonen i hammocken, förälskade mig i Jesus, igen.. =) Försökte lösa melodikrysset med mamma - gick väl så där. Goood svensk frukost, tack Gud för fil! Åkte in till Sundsvall på eftermiddagen och gick på Selångers marknad.

Jag älskade marknader när jag var liten. Stöde marknad hölls en helg varje år bara några meter från pappas barndomshem och jag bokstavligen levde på marknadsplatsen, gick bara hem för att äta och sova. Det var höjdpunkten på sommarlovet! Så mycket folk, så mycket liv, så mycket som hände på så kort tid. Nu är det väl inte riktigt samma förtjusning, men jag gillar fortfarande vimlet och atmosfären. Vild-Hasse var också där, så allt var som det skulle!

Sen åkte vi på MAX, denna underbara gourmetrestaurang! Det är så gott varje gång, man blir aldrig besviken på en MAX-burgare =) Åt i parken vid hamnen i Sundsvall, svingade oss högt, högt i en stor gunga i parken och skrattade tills hamburgarna kom upp i halsen på oss igen. Kul att Mattias och Nela är hemma!

Nu ska jag lägga mig i soffan, slänga upp benen på brorsan, kolla på Snuten i Hollywood 3 och njuta av känslan att få somna i soffan framför tv:n. Det är semester mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar