tisdag 18 augusti 2009

KärleksSMS

Blev väckt imorse av att en mansröst sa: "Ett sånt där textmeddelande, varsågod" på invandrarsvenska. (Min meddelandesignal på telefonen). Krafsade till mig min snyggaste samsung genom tiderna, tvingade upp ett öga och läste ett mess från.. Emelie! De var precis på väg att passera gränsen till Grekland, och ville bara säga att det var tråkigt att jag inte var med dem. Jag kände kärleken trots alla de hundra milen som är mellan oss!

Hela teamet är precis i början av vår greklandssemester nu. Tält, sand, sol och bad i norra Grekland. Det kommer bli så bra! Förra året sov jag och min bror i ett så litet tält att det kändes som 90-talsfilmen "Älskling jag förstorade barnen" om ni kommer ihåg?! Vi hade jättekul, skönt och varmt! och jag är säker på att det blir lika bra iår. Det är ju bara det att jag inte är med.. ;)

När jag ändå var vaken tassade jag ner i vardagsrummet, kopplade in Ipoden i datahögtalarna, läste filipperbrevet och mös i soffan med Mästaren. Finns inget bättre än en tidig morgon med Honom!

Jag gillar Rudi Myntvik, en norsk lovsångare. Grym. Grymt bra =)



Nu har mamma också vaknat, så nu ska vi äta en god svensk frukost, sen ska jag åka iväg och träffa Linda, Selma och Tommy. Linda och jag har växt upp tillsammans, hittat på allsköns bus, och efter att ha bott många år i Gävle ska de flytta hem till Torpshammar! Jättekul! Selma kallar mig för Mimi =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar