torsdag 20 augusti 2009

Norrlands rytm

Det tar ett par dagar för mig att varva ner när jag kommer upp till det otroliga lugn som råder här hemma i skogen. Första dagen är det skönt, andra och tredje kryper rastlösheten i kroppen på mig och jag vet inte var jag ska ta vägen.

Men sen. Sen lugnar hjärtat ner sig och hittar rytmen som finns här. Och det är skönt. Det är då jag uppskattar att sitta ute på altantrappen och bara titta. Länge. På solen som går ner, på humlorna som jobbar så idogt. Lyssna på de enda grannarna där bakom skogen, som klipper gräs och hoppar studsmatta. Filosofera över livet, samtiden och framtiden.

Har varit och spelat minigolf med tjejerna idag. Gick 18 banor på 85 poäng. Kanske inte är något superresultat, men kul var det.

Nu har de åkt hem och jag och mamma har bänkat oss i tv-soffan. Eller.. jag ligger i soffan och mamma sitter i fotöljen. För det är ju Friidrotts-VM. Och jag har helt plötsligt förvandlats till en expertkommentator. "Musse ser stark ut!" "Nu klär de av sig!" (Betyder att de startar snart..) "Nej, det där går aldrig, hon måste sträcka ut mer..".

Jag håller tummarna för dem ikväll! Skulle vara såå kul med en medalj, även om det är många skador för Sverigetruppen i år. Heja Sverige!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar