söndag 23 augusti 2009

Nils. Wow!

Äter en lite sen middag nu, potatisgratäng och fläskfiké.. mmm! Har precis kommit hem från kyrkan. Gick jättebra idag, förutom att den fina powerpointen som jag förberett inte blev så bra i en annan dator.. så vi använde bara lite bilder som jag hade.. tråkigt. Kul dock att Nela var med! Tog finfina kort =)

Predikade om kraften hos de kristna, att med den helige Ande är allt möjligt! När vi lever för andra människor, med kraften och kärleken från den helige Ande så kommer mirakel att ske! Många på mötet bad en överlåtelsebön, att de vill börja leva för andra igen, och inte längre sig själva. Härligt, det är det som kommer att förändra världen!

Träffade Nils idag också. När jag flyttade härifrån för att gå bibelskolan var han en 12-13 år. En liten grabb. Kommer ihåg när han hade varit på ett kristet läger och när han kom hem sa han till mig: Jag ska också gå bibelskola som du, jag vill också bli missionär!

Nu har han blivit stor, 18 år, pluggar andra året på gymnasiet och impade fett på mig idag! Har aldrig vetat att han är musikalisk, men idag rev han av den ena låten efter den andra på pianot, och sjöng till! Han var grym! Sen hängde vi med upp på Getberget, slalombacken här i byn. Nils är en galen mountainbikeåkare, och svischade nerför slänten så han knappt fastnade på bild. Actionguy!

Det var så kul att träffa dig idag Nils! Du imponerade på mig! Fortsätt vara så där skön, vara dig själv, som du alltid varit. Jag tror på dig, du kommer få vara med om stora grejer i livet!
P.S. Bilderna blev inte så bra.. det var för mörkt. Vi får ta det en annan dag =)

1 kommentar: