lördag 8 augusti 2009

Feberfrossa

I går eftermiddag fick jag lite feber. Frös från märgen och ut även fast jag hade fyra tröjor och en filt på mig (och så var det ju inte direkt kallt ute heller..), så jag däckade vid sju på kvällen, och sov en sisådär 12-13 timmar.. Klev upp och fixade det sista inför bibelskolans examineringsprov. Satt inne och vaktade på dem medan kallsvetten gjorde mig helt blank i pannan.

Envis (och dum) som man (jag) är ibland (oftast) tänkte jag "jag är en missionär, jag biter ihop". Hade tänkt åka till Jakoruda idag och hälsa på husförsamlingen där. Men så kom jag ut i vardagsrummet, kallsvettig och dan, och dråsade ner i soffan brevid Walter. Fick en "hur mår du vännen?" och en skön klapp på axeln. "Det är nog bra om du stannar hemma idag va?". Jo, ja, det är nog sant. Så skönt att du ser det när jag inte gör det..

Så nu har jag sovit ett gäng timmar igen, hopkurad på Zunigas säng, kollat på några avsnitt av Räddningspatrullen med Moses och Milo och rättat bibelskoleproven med en kudde bakom ryggen. Jag och min bror kollade jättemycket på räddningspatrullen när vi var små!

Visst är det skönt när man inte behöver vara så där stark jämt. Att vara stark kan betyda att våga vara svag ibland. Det har jag lärt mig här nere. Och det är så sant.
Och så skönt.


Nu ska jag gå igenom proven med eleverna, alla klarade sig! Och sen ska jag och milo kolla på ett avsnitt pistvakt. Sen blir det frisörsalong med flickorna Hamréns senare ikväll.

1 kommentar:

  1. stackare,,, hoppas du mår bättre nu!!
    ja precis, håller med dej,,,, är ibland svårt att släppa men så skönt när man gör de....
    haha, mina syskon o jag såg oxå mycke på dom :D "nånting händer, de e nåt stort på gång..." sikken bra slogan förresten =D hihi

    kom hem till alingsås ikväll, haft supersköna dagar med familjen ute på vrångö!!! strålande sol o värme, vart ute på holmar o solat o badat hela dagarna... så underbart,riktigt bra slut på semestern måster jag säga!! :D
    har även plockat årets första björnbär!! blev en RIKTIGT god paj ute på havet i eftermiddags,, o fick även med mej tre påsar hem,, ska baka med de i vinter har jag tänkt.. tillsammans med alla blåbär o vildhallon som blivit i sommar... :D (älskar allt som har med bärplockning att göra!!) kommer åka dit ut varje helg i augusti,mamma fy´ller år, församlingshelg där ute mm... så ska plock för fullt då!!! :D

    knäpper mina händer för dej att du snabbt ska få bli frisk o få krafterna tillbaka!!
    bamsekramar linnea

    SvaraRadera