onsdag 26 augusti 2009

Ö-vik i mitt hjärta!


Sitter vid Anneli och Ekens köksbord. Har precis ätit supergoda varma mackor som Eken gjort. Andreas har varit här på en fika, jättekul att träffa honom igen. Är mätt i magen och lycklig i hjärtat. Träffade Linda och Maria idag, sååå sköna tjejer!! Tack så jättemycket för mat, gemenskap och skratt! Let's do this again! ;)

Sen åkte vi till filadelfiakapellet
i Sund, bara strax utanför Ö-vik centrum. Ett gäng från stadens pingtskyrka samlas till "väckelsemöte" varje tisdag, och vilket möte sen! Urban Johansson både ledde lov
sången med en synt och predikade om Guds godhet och storhet. Och som jag blev betjänad!!

Det var länge sen jag
var på ett möte som laddade mina batterier så! När vi sjöng den ena gamla goda lovsången efter den andra smälte mitt hjärta som is i solsken och jag blev fylld med sådan tro, kraft och glädje!! Gudsnärvaron var tjock som bomull i hela lokalen, det fanns en sådan äkthet och hunger hos alla de som var där. WOW säger jag om små, men andefyllda väckelsemöten i Ö-vik! De fick upp mig bakom micen att vittna om festivalen och hur arbetet i Bulgarien går, och det var så härligt att se hur deras ögon glittrade av lycka när de hörde om frälsningar och helanden. De är en av de församlingar som står bakom oss i massivt bönearbete! Många kom och klappade om mig och tackade för att de fått lite glimtar från missionsfältet.

Nu ska vi snart sätta oss och kolla på CSI, jag har mött min vapendragare och soulsister vad gäller CSI i Anneli! Hon tycker om det lika mycket som jag. Imorron drar jag hem med bussen till mamsen igen, och då vankas det surströmming.. =d

1 kommentar:

  1. Vilken kväll ni verkar ha haft i Sund. Visst är Urban bra, typ den bästa..
    Kul att du fick vittna, kan ju bara bli så bra =)
    Tack för sällskapet, det gör vi absolut om igen.
    Kram

    SvaraRadera