söndag 7 juni 2009

Värme...

Nu börjar den bulgariska sommaren ge sig till känna på allvar, idag har det varit runt 35 grader i skuggan, för en timme sen var det fortfarande 30.. Norrlänning som jag är tycker jag naturligtvis om Värmen (för det har vi gott om i norr med..) men jag måste erkänna att jag njuter mest när det börjar bli lite svalare, som nu så här på kvällskvisten..

Men det är skööönt med värme! När man kan sova med öppet fönster, sitta ute på balkongen sent på kvällarna i bara linne, odla jordgubbar på löpande band bara man kommer ihåg att vattna.

Så här på sommaren stannar hela Bulgarien upp mitt på dagen. Runt lunchtid är det helt hopplöst att hälsa på folk, alla sover! Men sen, vid sju-åtta tiden på kvällen, letar de sig ut på gatorna, en efter en. Jag gillar det, har alltid varit en nattuggla.

Nu ska jag gå ner och lyfta lite skrot, det går väl bra i kjol va?! Sen väntar en skön, varm! ledig dag imorrn.

Ta hand om er, och njut medan solen är framme =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar