torsdag 4 juni 2009

Husförsamling

Har precis pussat och vinkat av en av mina husförsamlingar. Vi har ätit god annanaspaj (TACK Helena!!), pratat, skrattat, läst bibeln och bett. Jag predikade om att hitta tillbaka till den första kärleken, att vi aldrig får glömma vad Jesus gjort för oss, aldrig få kalla och hårda hjärtan, utan alltid leva nära Jesus. Det är då livet blir som bäst!

Det var såå kul att få träffa dem igen för första gången sen jag kom tillbaka från Sverige. De är verkligen mina vänner och jag har kommit att älska dem som min egen familj!
Nu ska jag sätta mig och plugga, när dagen börjar lugna ner sig lite.
Utanför spelar syrsorna så där som de bara gör utomlands, nere på gården tränar några, nån spelar Fifa 2009 i vardagsrummet, ute på balkongen (jag har blivit förvisad.. =) sitter Annelie och skriver det sista till segerrapport, och nere i köket håller Eva på å fixar kvällmat till mig.. Det har varit en bra dag!

1 kommentar: