fredag 12 juni 2009

Ny karriär

"-Blomsterlandet, Eva.
- Hej, jag heter Maria och ringer från Live Now, Första Hjälpen.
- Jaha, hej.."


Jag har börjat jobba idag! Världens bästa missionärsjobb: telefonförsäljning! Så här har jag inlett ett helt gäng telefonsamtal idag, och sedan har jag fått serva dem med påfyllning av den där gröna förbandstavlan med plåster och förband och sånt som finns på nästan varenda arbetsplats runt om hela Sverige. Det går jättebra! Så nu kommer jag att klättra på plåsterhimlen snabbt! ;) Allt för att kunna vara kvar ute på fältet så länge som möjligt.

Jag tycker jättemycket om att vara i Sverige, ett par veckor i stöten.. Jag tycker det är jättekul att vara hemma och hälsa på släkt och vänner.. Men som jag brukar svara när människor här frågar vilket jag tycker är bäst: Sverige eller Bulgarien: "Sverige är jättebra, men ni har stulit mitt hjärta här i Bulgarien, och man kan ju inte leva utan hjärta.."

Nu ska vi åka ut till Draginovo, bjuda in husförsamlingen till mötet på söndag och hänga med våra vänner. Nästa gång telefonen ringer kanske det är jag som är på tråden.. "Hej, jag heter Maria och ringer från Live Now..."

1 kommentar: