torsdag 25 juni 2009

Segerrapport!!

Kommer ni ihåg Jifka? Som ville ha två biblar innan hon åkte till sin släkt. Jag åt middag hemma hos henne idag innan husförsamlingen och förberedde undervisningen där, och hon berättade hur hon fått be med ännu en kvinna till frälsning och sen hela historien från frälsningsögonblicket till dopstunden i floden!

Det är första gången hon döper helt själv, utan varken mig eller någon i teamet. Tror du jag spricker av stolthet eller??!!
Det är så häftigt att se sina vänner och lärljungar till Jesus växa upp i tron, bli mogna kristna och ta ansvar! Det finns inget bättre än de
t! Att se att det man gör bära frukt.

För det är ju det som är meningen, jag tänker inte stanna här hela livet och vårda dem som spädbarn, nej, de ska ju göra jobbet själva! De ska en dag stå som lovsångledare, barnpastorer, ungdomsledare, lärare på bibelskolan! DET är målet mina vänner. Så kan vi dra vidare till Istanbul, Teheran eller varför inte Damaskus?!..

Så det är med glatt hjärta jag kryper till kojs ikväll. Sen är det ju inte illa att nästan hela husförsamlingen sitter med anteckningsblock och penna när jag undervisar hur DE ska predika för sina vänner. Det är grymt kul att arbeta med husförsamlingar!


Ååå så gjorde jag ju mitt första mål på fotbollen igår kväll också... Stolt!

God natt och sov så gott. Imorrn ska jag passa barnen Zuniga,
härlig fredag!

1 kommentar:

  1. Maria, jag ÄLSKAR att läsa din blogg! Fortsätt, fortsätt, fortsätt!!!
    Kärlek

    SvaraRadera