lördag 13 juni 2009

Jakoruda

Några av våra "gamla" bibelskoleelever är här hos oss nu, det är så kul att få träffas, de har verkligen blivit en del av familjen. Mechmed och så Sergo och Miglena med sin söta flicka Elli. De är mina hjältar, det är de jag ser predikandes för fullt i pomakbyarna här runtomkring i framtiden, det är de som kommer att bli både starkare och bättre än oss, och det snabbt! De är ju igång redan nu!

Kommer ihåg när jag gick på bibelskolan, hur jag försökte föreställa mig hur det skulle vara att leva som missionär, att verkligen leva det där äventyrslivet med Jesus, men nu inser jag ju att mina fantasier inte ens kom i närheten av vad det egentligen är! Det är helt enkelt det bästa livet man kan tänka sig!

Ska alldeles strax dra iväg till Jakoruda, en pomakby en timma härifrån. Vi har fått be med en hel zigenarsläkt till frälsning där och döpt dem i floden. Mormor och morfar, kusiner, svägerskor, systrar..

Fick just veta att jag fick VG på översättning C också, skönt!

Ha en skön lördag, så hörs vi snart!

1 kommentar:

  1. Grattis Maria till "det bästa livet man kan tänka sig" och till VG:et

    SvaraRadera