tisdag 16 juni 2009

Himlen på jorden..

Måste bara skriva några rader innan jag kilar ner till gemenskapen runt köksbordet. Har precis kommit in från en kvällspromenad och lite magövningar, gäller bara att de ger resultat nu.. =)
Det är full aktivitet i köket nu, alla gör sig något att äta, en del är på väg att åka bort till andra huset för att sova. Andra sitter ute i vardagsrummet och kollar på tv eller surfar.

Vi drog iväg igår, hittade himlen på jorden vid sjön Batak´s kant! Kanske låter som en överdrift i dina öron, men är det något jag saknar från Sverige, så är det alla våra fantastiska sjöar! Jag hade nästan glömt bort hur mycket jag tycker om sånt här. Förutom bara några stycken var hela teamet med. Vi grillade, fiskade, pratade och skrattade en massa. Och så fick jag dela tält med Lollan! Sann lycka bara det!

När vi satt vid de glödande resterna av brasan sent i natt, jag, Lisa, Mattias, Miglena och Helena, och tittade upp på en enormt stor och klar stjärnhimmel var det som om mitt hjärta sjöng. Jag såg den vackraste månuppgången jag någonsin varit med om, och det kändes som att hela himlen log mot mig. Bättre ledig dag får man leta efter!!

Utflyktens citat står Milo, 4 år, för. Vi gick upp i skogen, högt, högt uppe på berget för att samla ihop ved. Mattias först, sen jag, och så kom Milo kämpandes efter. Då säger han konstaterande:
"Mattias är snabbare än du, och du är snabbare än jag.
Och jag, jag är långsam."

1 kommentar:

  1. Vad härligt det låter, det är ju så fint vid Batak-sjön! Själv är jag i Sverige, härligt att vara här, men samtidigt är nog mitt hjärta kvar i Bulgarien... Annki

    SvaraRadera