lördag 27 juni 2009

Jogging, andedop och bearnaisesås!

Hjärtat har precis lugnat ner sig efter joggingturen, har precis satt mig på kontoret, svettig men skönt trött i kroppen. Fick reda på att vattnet är avstängt nu när jag kom in, så jag luktar inte hallon direkt.. Får vänta tills vi kommer bort till andra huset med duschen. Var en riktigt skön runda ikväll, benen var starka och några få regndroppar svalkade mig under tiden.

Vi var uppe i Jakoruda idag och träffade den nydöpta Verka (Jifkas vän), läste bibeln med henne om hur livet förändras efter dopet, och undervisade henne om den Helige Ande. Hon satt med full koncentration hela tiden, trots havet av barn som stojade runtomkring oss, och när vi bad var det såå lätt för henne att bli andedöpt! När vi hade slutat att be, och hon för första gången hade bett med sitt nya himmelska språk tittade hon på mig och skrattade. "Visst kom det nu?" frågade jag, och hon svarade "Jaa!!" och så skrattade hon lite till. Nu är hon iklädd kraft från höjden och redo för ett äventyrsliv med Jesus!

När vi kom hem bjöd Eva mig på restaurang! Så vi gick ner på Velingrad centrum, jag åt jättegod kyckling, potatis och bearnaisesås, mmmm! Tack Eva!! Jag tycker så mycket om att hänga med dig!

Nu ska jag gå ner i vardagsrummet, stinkandes och dan, och se vad de andra gör. Bibelskoleeleverna har åkt hem för helgen så det känns lite tomt här. Imorrn bär det av till Sernitsa, en av Pomakernas största städer här i Bulgarien.

Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar