söndag 14 juni 2009

Källarstädning, helande och fiske!

Medan jag städade toaletterna i förmiddags tog grabbarna sig an källarn. Det är inte klokt va skräp man samlar på sig! (Nu låter ja som min mamma, ja vet..) Det blev en ordentlig rensning, en del slängdes, mycket ska ges bort och resten ligger numera perfekt uppradat i hyllorna i källarn. Bra jobbat killar!


Ikväll har vi haft möte här hemma på tomten också, det kom folk från nästan alla våra husförsamlingar. Vi åt biff,bröd och sallad tillsammans, pratade en massa, och så pratade Walter om att inte sälja sin tro. Jättebra!


Jag fick be för en kvinna som vi har döpt och som är med i församlingen nu. Hon berättade att hon vaknade med smärta i hela kroppen i morse, och har känt sig orkeslös hela dan. Vi bad och hon sa när vi var klara att hon känt som om smärtan drogs upp från fötterna och ut genom knäna. Hon klämde på benen och sa med ett leende: "Nej men, nu gör det ju faktiskt inte ont längre! Ja, det är ju så, bara man tror här"och så klappade hon sig på bröstet över hjärtat "då helar Gud!". Och så är det ju faktiskt, helandet kommer så lätt, bara man vågar tro på Gud.


Imorgon är det ledig dag, vi håller på och planerar ett litet fiske-och-tältnings äventyr imorrn, skulle vara sååå kul, jag ÄLSKAR att fiska, och jag gillar lika mycket att tälta och nu var det verkligen på tok för länge sen.



Mmm.. det är nog norrlänningen i mig som kommer fram.. Jag brukar berätta det ibland för mina vänner här nere, att jag egentligen inte är någon stadsbrud, att jag hatade kjol tills jag kom till Bulgarien, att jag är uppvuxen bland vedhuggning, gräsklippning, fiskfjäll och komposter, att jag inte hade hål i öronen förrän jag var 23 och att jag fortfarande inte är speciellt duktig att gå i högklackat.. Jag är väldigt tacksam över att jag träffat människor som visat mig att det inte är fel att bejaka sin kvinnliga sida, tvärtom, man mår väldigt bra av det!

Men jag kommer fortfarande alltid vara den där enkla, jordnära tjejen i hjärtat. Jag räds aldrig att knäcka nacken av en abborre med bara tummen, kapa upp en fälld björk i lagomt stora klampar eller dra ur dubben ur vinterdäcken om det skulle behövas. Och ibland är det skönt att få göra sådana där saker. Vara lite skitig, inte bry sig om hur håret ser ut och snyta sig i fingrarna.. Det är inte bara killar som gillar sådana saker.. Ibland vi tjejer också, eller iallafall jag.. =)

Hoppas ni får en härlig start på veckan mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar