torsdag 8 oktober 2009

Ahh.. ren igen!

Kalla mig turk, men det finns knappt någon bättre känsla än att komma hem från banja (turkiskt nakenbad) efter flera dagars jobb. Smutsen gick att skala av mig efter dessa dagar. Men nu är jag så ren att jag konkurrerar med vilken svensk liten vit barnrumpa som helst! Såå skönt!

Igår var det tomater, idag har vi gjort Lutenitza, en typisk bulgarisk paprikapuré som äts med fördel på bröd tillsammans med feta ost. SÅÅ gott. Men SÅÅ mycket jobb!! Visa mig en paprika nu och jag kommer att spy på dig.. Steka, skala, mala, koka.. Satt med benen i kors och skalade brända paprikor i flera timmar idag. Men gott blev det!

Måste bara utbrista ett WOW och ge en stående ovation till våra turkiska tjejer! 14, 16 och 24 år, har de jobbat oavbrutet sen de kom igår. Inte ett klagande, gnällande eller ifrågasättande. Det finns inga som dem, faktiskt! Sorry svenskar, men vi ligger FETT i lä!

Nu ska jag prata lite
med min galna vän Ma-Jo, en härlig schweiziska som går SOS bibelskola nu. Fick just reda på att hon inte åker hem över jul förrän den 19 dec, så jag hinner träffa henne innan hon drar! Glad =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar