fredag 16 april 2010

Kvinnor Kan!

Imorgon undervisar jag på bibelskolan. Ämnet är "kvinnor i tjänst för Gud". Sist undervisade Annelie om det, så idag har jag suttit och förberett en dunder-undervisning! Jag är så tacksam att vi tjejer/kvinnor/tanter också är kallade att leva ett starkt liv med Gud! Jag är så tacksam att jag får ha starka kvinnliga förebilder i livet, värda att se upp till, följa och beundra!

Jag kommer ihåg när jag gick på bibelskolan och Martina ledde böneskolan första gången, så fort hon började be öppnades himlen och mitt hjärta började slå fortare. "Jag vill bli som hon!" tänkte jag för mig själv.
Eller när Linda ställde sig framför klassen, höggravid med Milo, och promotade Bulgarienbasen av hela sitt hjärta. Resultatet ser ni här - jag har varit här i snart 5 år nu.. Jag minns min egen mamma och hennes vänner, hur de samlades och bad för bygdens genombrott medan vi spelade pingis i källaren. Sån vill jag va!

Tjejer! Kvinnor! Tanter! Stå på! Predika för allt vad kjoltyget håller! Vi är utvalda att leva starkt i en tid då det kvinnliga idealet blir mer och mer urtvättat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar