söndag 17 januari 2010

Slappar i soffan..

Har man coola kompisar så har man! Här sitter jag nere i soffan i vardagsrummet å klickar sakta, men säkert in veckans sista blogginlägg. Hur?! tänker du. Vrålhäftig iPhone säger jag. Jag har ju förstått att det varit flugan i Sverige ett tag, kanske till och med så länge att det inte är nytt längre.. What should I know..? :) För mig är det fortfarande mycket nytt och har en hög ahaaa!-faktor.

Vi har haft en såå bra vecka! Söndagsmötet idag var på gränsen till fullsatt. Janco predikade galet bra om att bli fri från slaveri, lovsången lyfte taket å när vi tog nattvarden tillsammans var knappt ett öga torrt. En kvinna blev helad från magsmärtor och Jifka vittnade om att hennes systerson gått från att varit dokumenterat döv till att nu reagera å svara på tilltal! Det är mäktigt!

Nu är det söndagskväll på basen, de flesta hänger här i vardagsrummet. Kvällsmaten är avklarad å undandiskad å lugnet lägrar sig över södra Europas mest välsignade familj. Hur lungt det nu kan bli när majoriteten av den familjen är turkar.. =)

Jag stortrivs med livet å ser framemot en ny vecka med dop, lärljungaträning, vardagsgnat å joggingturer. Men först ska jag ha en soft, ledig måndag. Jag har hela halva säsongen kvar av mina CSI Las Vegas..

Vi hörs snart mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar