lördag 2 januari 2010

Just enjoing life

Klockan var nästan två inatt när vi kom hem från stan. Nysnön knarrade under våra fötter och glittrade som miljoner diamanter i skenet av gatlyktorna. Det var tyst och lugnt överallt. Det blir inte mycket vackrare än så.

It was almost two o'clock when we returned from the city yesterday. The snow under our feet glittered like a million diamonds in the light of the street lights. It was quiet and still everywhere. It doesn't get much more beautiful than that!

Jag hade en fantastisk nyårsafton. God mat, goda vänner, mycket skratt och spektakulära fyrverkerier. Kunde inte önskat mig något mer. Vi hade en "liten" fest i huset i huddinge där många av mina vänner från tiden i Bulgarien bor. En liten fest som blev till en stor. Alla tycker om att hänga med människor som tycker om att ha människor hängandes hos sig..

I had an amazing new years eve. Good food, good friends, a lot of laughter and spectacular fire works. I couldn't have wished for anything more. We had a small party in the house in Huddinge where many of my friends from our time in Bulgaria lives. A small party that turned out to be a bid one. Everyone likes to hang around with people that likes having people hanging around them..

När vi satt på MAX (denna resturang i världsklass) igår efter bion och pratade och skrattade så högt att alla andra gäster vände sig om och gav oss the eye njöt jag av varje sekund. Det här är livet! Att leva med vetskapen att ett äventyr väntar bakom varje hörn, och att ta vara på varje sekund av den.

When we sat at MAX (truly a five star restaurant) yesterday after the movie, talking and laughing so loud that all the other guests turned and gave us "the eye", I enjoyed every second. This is life! To live with the knowledge that an aventure is waiting round the corner, and to grasp every second of it.

Nästa gång kommer jag sopa banan med den som försöker snuva mig på mina lant och bauerschnapsen! Friskt vågat är hälften vunnet, eller hur?!

Next time, I will beat anyone who tries to steal my lant and bauerschnapsen from me! To dare is to win, isn't it so?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar