måndag 29 mars 2010

Mässlingen

Vi är mitt uppe i förberedelser för outreachen som vi ska ha nästa söndag, jag tränar bibelskoleelever och våra missionärer i dramat "this blood", delar ut flyers och planerar husförsamlingar.

Vår bibelskoleelev Peter har varit hängig hela veckan, men i lördags var han svullen i hela ansiktet och huvudvärken gav inte med sig, så vi åkte med honom till sjukhuset och de sa att han hade mässlingen. Vi köpte dyra anibiotikakurer och återvände hem.

Hela natten inatt har jag
baddat hans panna med en kall handduk och försökt få i honom lite vätska medan han yrade och bara blev värre och värre, så nu är han inlagd på sjukhuset i Pazardjik. Där sa de att han utöver mässlingen har lunginflammation också. Stackarn frågade mig när vi väntade på ambulansen idag: "Maria, kommer jag bli frisk nån gång?". Det kändes nog inte så. Men det är skönt att när det är som värst vänder det och blir bara bättre och bättre. Peter är en sån stark kille.

Vi har fått höra att i området där vi ska ha outreach på söndag är det jättemånga som insjuknat i mässlingen, speciellt barnen, och vi ber för ett starkt genombrott med mycket frälsnings- och helandemirakler på söndag! Be gärna med oss!

Efter en vaken natt ska jag krypa ner i sängen nu och sova som en drottning. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar