lördag 20 mars 2010

Födelsedag i +20 och ledaravskiljning!

Idag firar vi Emelie! Med tacopaj (med riktig krydda från Sverige, tack mamma Monika =) och äkta prinsesstårta! Det ni! Vi hämtade gäster från Grashevo och firade som sig bör. Det var mycket prat och skratt runt köksbordet. Dagen till ära visade termometern 20 grader och vi skulle kunna ha spelat Tomas Ledins låt "Inte ett moln, så långt ögat kan nå" hela dan.

Imorgon avskiljer vi den första ledaren efter Janko och Monika här i församlingen. Jifka kommer sättas in som lovsångsledare och som ansvarig för husförsamlingarna. Janko och jag var hemma hos henne och hennes familj i förmiddags och pratade igenom allt. Hennes kommentar är: "Jag är jätteglad, och jättenervös!". Precis som det ska vara.

Jag vet att församlingen här kommer att växa mycket snabbt de närmsta åren. De kommer att bli en knutpunkt för många missionärer och församlingar på Balkanområdet. Vi kommer att få se så många arbetare sändas ut från den här församlingen i alla möjliga riktningar, Makedonien, Grekland, Serbien, Turkiet, Azerbadjan.. Det jag är med om här är bara början!

Nu ska jag ta en dusch efter joggingturen med Emlan, den satt fint efter all tårta!

Vi hörs snart mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar