torsdag 11 mars 2010

Solen skiner över Rodopite..

..igen. Snön droppar från taken och jag känner mig så där lagomt sprängfylld med glädje. Inte bara för solens lilla visit, utan också för att...

..vi hade tre pomakkvinnor hemma på lunchkaffe. Det är praktiskt när de jobbar så nära vårt hus att de kan komma hit på sin lunchrast! Vi predikade Jesus för dem, en av många kommentarer var "Ja, jag tror också på Jesus, jag såg hur de slog och dödade honom. Det krävs mycket kärlek för något sådant hemskt."

..vi snart åker hem till Katja i Draginovo. Oroar mig lite över att bli bjuden på kakor och läsk bara.. hur ska det gå med dieten? =P

..vår egen Gunnish nu befinner sig i Istanbul och är på väg hem från besöket på basen i Etiopien. Vi har saknat honom här i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar