fredag 11 september 2009

Blogghysterin!

Några dagars datortorka för Fromskan, och jag gick och lade mig med dåligt samvete igår kväll, ett borde i tanken.. "Jag har inte bloggat på flera dagar.."

Fenomenet blogg alltså!!
Har funderat över vad det är som gör det så otroligt populärt och "inne" så här 2009.. Förutom att allt går i vågor och har sina glansdagar (vem minns inte Lunarstorm, Aftonbladets chattsidor, ICQ..) så har jag faktiskt en teori.

När jag gick i femman genomförde familjen From sin första utlandssemester: Rhodos! En vecka på hotell, sol, bad och grekisk mat kom in i våra liv. (Sol och bad hade funnits förut också men..)

Varje kväll efter att vi kom hem från stranden och restaurangbesök duschade jag och min bror, satte oss i handdukarna på balkongen, släckte lyset i hela hotellägenheten och satt knäpptysta där ute.

Mittemot oss fanns nämligen baksidan av ett annat hotell. Vi hade gratis underhållning varje kväll! Ingen lade märke till oss där ute på balkongen, medan vi såg hur människor gick fram och tillbaka i sina rum, fixade sig för kvällen, kom ut på balkongen och rökte, grälade, dansade, spelade musik och åt kvällsmackan. Vi fick en tjuvtitt in i deras liv helt enkelt. Oerhört intressant.. nyfiken på allt som jag är!

En blogg är exakt samma sak! Jag kan surfa in på en totalt främmande (eller känd) människas blogg och få tjuvkika rakt in i hans eller hennes liv. Tankar, känslor, händelser osv.. Det är intressant!! Det roliga är ju inte att läsa en uppställning av dagsschemat, utan reaktioner, känslor och tankar över sånt som händer i dens liv. Se bara BlondinBella! Hon har gjort sig ett namn som iallafall hälften av Sveriges befolkning hört, pga sin blogg. Tjejen har typ 1000 kommentarer om dan! Sjukt.. Men så skriver hon typ fem inlägg om dan också.. sjukt..

Foto: Resumé

Sen är det klart att det är kul att uppdatera sig i vad ens vänner gör, som inte bor så nära en själv.

Så jag kommer fortsätta kika in i andra människors liv, och ska fortsätta att försöka ge er en tjuvtitt av mitt med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar