onsdag 11 maj 2011

Medborgarplatsen - Ukrainsk frälsningsbön!

Vi rockade medis ikväll! Uteserveringarna var knökafulla å folk samlades som flugor runt läsk när Gaby å Shane sjöng, Isak jonglerade med eld och Kristina predikade rakt och starkt om Jesus.

Framför mig stod en ung tjej, jag frågade om hon förstod svenska när Kristina började predika, men det visade sig att hon var här på besök från Ukraina. Jag tolkade hela predikan till engelska åt henne och hon nickade engagerat hela tiden. När Kristina inbjöd till frälsning räckte hon osäkert upp handen, och jag förstod att något hade rört hennes hjärta.

Hennes man kom fram till oss och jag började predika för dem båda. Hennes ögon lyste av nyfikenhet och hunger när jag pratade om att ha en levande relation med Jesus. Jag kunde se längtan efter det jag pratade om i hennes ögon, och innan de gick tog vi alla tre varandras händer och de bad med mig i en genuin frälsningsbön.

Katja och Sergei. Två unga vuxna som har hela livet framför sig, råkade vara på rätt plats vid rätt tid och kvällen slutade med att de fick sina liv förvandlade!

Hon kunde knappt slita sig, men när de vart tvungen att gå till sina väntande kompisar pussade hon mig på kinden en tredje gång, log och hennes blick kommer leva kvar i mig länge, länge! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar