söndag 29 november 2009

Snart jul igen

Ok, jag erkänner. Jul betyder mycket för mig. Jag stortrivs i ett julpyntat hus, i skenet av fladdrande ljuslågor, i tonerna från O helga natt och med en mandarin i handen, och om det skulle hända sig att stora vita snöflingar singlar ner utanför fönstret kan ni inte hitta en lyckligare fröken From.

Nu är det ju så att julpynt i det här landet ofta översätts med hysteriskt blinkande lampslingor i oräkneliga färger, levande ljus förknippas med sorg och julmusik existerar inte ens. Mandarinerna däremot kostar en sisådär 6 kr kilot och är utsökta.

Då var det bara snön kvar då. Men idag visade termometern på nånstans mellan 10 och 20 plus. Så jag får nog vänta till mitt vackra norrland och den 18 december. Men då, DÅ ska jag ha snö!!

Tills dess kommer jag att njuta av min egenhändiga adventsstake, mandariner och julkalendern med grabbarna Zuniga. Galet att det snart är jul. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar