lördag 21 november 2009

Påtaglig närvaro

Gårdagens mål avklarades elegant, och jag hade hela kvällen ledig. Mycket skratt och prat om kulturskillnader runt matbordet blev det. Vi var turkar, svenskar, amerikaner, latinos och så en norsk. Och det finns lite skillnader. Så ni har aldrig fått smaka bältet? Nej, skakade vi tre svenska tjejer på huvudet åt och fick häpna miner.

Har varit uppe i Jakoruda och samlat husförsamlingen. Det är helt fantastiskt att i ett litet rum, i ett litet hus, långt uppe i bergen i södra Europa, bland ett folk som de flesta inte ens tänker på, kan den Helige Andes närvaro vara så påtaglig att man skulle kunna greppa den med händerna. Nästan 10 kvinnor var samlade, jag undervisade dem om Daniels liv, hans integritet och kärlek till Gud. Starkt.


Imorrn är det söndagsmöte, Juan predikar och jag fick precis reda på att jag har min trummis närvarande imorron, så då blir det åka av! Jag älskar de turkiska/bulgariska/zigenska rymterna, speciellt i kombination med den Helige Ande!

By the way så åt jag hjärna och tunga från lamm idag, för första gången i mitt liv. Man kan ju inte vara sämre än Linda "matfenomenet" Zuniga som glatt tog en stor tugga och sa: "Det här var ju gott det!"
Å det var faktiskt inte så hemskt som det låter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar