onsdag 28 juli 2010

What's up with these late nights?


Så sitter jag här igen då.. klockan har för läänge sen passerat läggdags, men jag känner hur inspirationen fortfarande flödar, arbetsälskaren i mig har precis tackat ja till ett uppdrag på SOS Missionsbibelskola som drar igång i slutet på augusti, och efter att jag svarat på en si så där MÅNGA mail, accepterat mig plugg-plats på GBG:s universitet till hösten och checkat ekonomin ställer jag mig då frågan: Men nu rå?

Jag veet att jag borde sova. Jag veet att jag kommer vara lite seg imorrn. Men det finns något i mig som älskar de sena kvällarna och nätterna.. Kan inte förklaras, men bevisas om och om igen. Senast igår låg jag uppe till halv 4 och tjattrade med Maja om missionshistorier och sånt som bara två missionärer kan dela. Underbart, oförglömligt, oförklarligt. Varför inte ta det tidigare på kvällen? Eller nästa morgon?

Vad är det som är så speciellt med tiden på natten, när alla andra sover, staden har lugnat ner sig och vad som helst kan hända? Det är något magiskt, oförklarligt, fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar