tisdag 19 april 2011

Om ja haft en köksklocka..

..som tickade så där högt å ljudligt, så skulle ja legat å lyssnat på den nu. Poeten i mig vaknar till liv. Natten är på väg.

Det är helt mörkt å tyst i hela lägenheten. Ljud hörs från lägenheterna runtomkring. Nån duschar, spolar i toaletten, dunsar en stol i golvet. Som är mitt tak. Utanför hör ja bilarna susa förbi dovt.

Mina händer är skrovliga och torra efter disken. Kycklingen blev sååå god ikväll. Kan hända berodde det på sällskapet. Eller möjligvis grädden.

Min kropp och min själ är lugna. Anden viskar saker till mig innan jag ska sova. Tänk på det här. Så här kommer det bli.

Är så tacksam för livet, nutiden å framtiden. Tacksam för friheten å glädjen som är på riktigt. Tacksam för äkthet och kraften i tron.

Just nu sörjer jag med min vän som sörjer. Hennes tårar är mina tårar och hennes smärta är min. Önskar jag kunde ta den så att hon slipper. Men det går inte. Jag kan bara vara där för henne, välvillig men otillräcklig.

Nu är det dags att sova. Ser framemot träningsvärken efter afrodansen idag. Imorgon är en ny dag. Imorgon är en bra dag.

Tack Jesus för livet. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar