tisdag 5 april 2011

Det är vår i Stockholm!

Värmen kommer sakta men säkert, staden vaknar till liv efter flera månaders vinterdvala. Överallt ser man folk på kaféer, uteserveringarna frodas, tunnare vårjackor och lättare vårskor har plockats fram ur garderoben.
Luften känns lätt att andas och jag har redan sett mina första videkissar.


Idag har jag jobbat mitt sista pass på butiken i Skärholmen. Nu drar ja vidare in mot stan. Kommer d bli en riktig söderböna av mig tro? Nja.. Tveksamt. Idag hade jag en kund som reagerade på min dialekt och det visade sig att han hade en sommarstuga i Stöde. Än är ja inte fjollträskifierad :)

Jag har köpt med mig vårgrejer till mitt kök, vi har galet mycket rea på Bolagret nu! Ni ska få se när d är klart!

Nej, nu är dags att ringa en viss Mister som får mitt hjärta att slå ett extra slag. I minuten.. :)



BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar