lördag 16 april 2011

Helg i Stockholm



Sitter på ersättningsbussen mellan gullmarsplan å hagsätra. Ska hem till familjen Santos jr på 25-års kalas. Helt plötsligt ser jag att nästa hållplats påminner mig om hemma :) d är nog för att jag ska hem å hälsa på mamma nästa helg som hemlängtan gör sig påmind. Frukost i hammocken, bad på backestjärn, mygg å ljusa nätter. D är nåt visst me norrland.

Men när jag satt på pendeln från Märsta på väg till jobbet imorse glittrade vattnet klarare än tusen diamanter utanför fönstret, å hela hjärtat fylldes av en värme och kärlek till stockholm. Det här är en otroligt vacker stad! Jag är lyckligt lottad som får chansen att bo här, bland östermalmsbrats å blattar, pundare å prinsessor.

Tack Jesus för Norrland, å tack Jesus för Stockholm! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar