fredag 3 september 2010

Tända

Imorse när jag vaknade var jag så hes att jag knappt själv hörde mig egen röst. Men efter ett par timmars uppvärmning, tvätt och lite matlagning gick d riktigt bra på jobbet. Jag ÄR så GLAD för mitt jobb!! I looove it! Och vilka arbetskamrater sen. En tjej har frågat mig två gånger om hon får följa med mig till kyrkan. "Men vi är ju ortodoxer, går d bra ändå?". Absolut! =)

Patricia och Helena kom förbi en sväng efter jobbet, de hade precis varit på outreach och var helt uppe i varv! Medan vi mumsade på äppelpajen som mamma hade med sig berättade de att massor av människor hade blivit frälsta och Patricia kunde inte vänta tills det blir fredag och hon får gå till bibelskolan igen. Imorgon har hon varit rökfri en vecka! Grymmish! Hon sa "det är sån power, den helige Anden liksom, aldrig att jag vill röka igen, nää, blää!". De är så tända och peppade inför det här bibelskoleåret att de nästan exploderar! Ska bli så spännande att följa dem under året.

Nu har jag gjort matlådor till mina girls och mig, och nu blir det snart sängen. Imorrn kväll har vi husförsamling här hemma hos mig. Ska bjuda in en tjej som kom tillbaka till Jesus i söndags på Bonnke-mötet. Spännande!

Sov gott mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar