tisdag 3 augusti 2010

Polisbesök


När jag vaknade av att Lollan plingade på dörren imorse möttes jag av den här synen utanför mitt fönster. Eller ja.. möttes och möttes..

Jag öppnar dörren. Lollan: "Polisen är här!" (Inte god morgon eller något annat trevligt)
Jag: "Äre sant!!?" springer till fönstret. "Jag måste ta kort!". Lollan gick efter att ha grusat ner hela lägenheten med sina joggingskor, och jag ställde mig på vakt bakom gardin/persienner.

Efter bara ett par minuter kom fyra helmunderade konstaplar ut, satte sig i bilarna och körde helt sonika iväg. Döm om min besvikelse.. Ingen tjuv, ingen "Polis, stanna, jag skjuter skarpt!" eller ens en liten hetsig diskussion. Min fantasi hade redan skenat iväg i värsta Snabba Cash scenariot..

Nu blir det träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar