tisdag 16 februari 2010

Varför 5 år i Bulgarien?

Wow!! Det finns knappt något jag njuter mer av än detta!


Jag har känt Jifka i ungefär fyra år nu. Hon kom till en av våra husförsamlingar, tittade på mig med de hungrigaste ögon jag mött och utbrast: "Är det ni som talar i tungor?? Jag behöver någon som lär mig bibeln!".


Under de här åren har vi gått igenom mycket tillsammans. Förtvivlan när hennes man förbjöd henne att gå till kyrkan, tvivel och frågor när hennes systers tvillingar dog vid födseln, skam och förlägsenhet när synd kommit upp i dagen, tårar av både hopplöshet och glädje, mycket skratt och äkta kärlek.

Nu, fyra år senare, går Jifka på bibelskolan (med sin mans godkännande!), har döpt många av sina släktingar och vänner tillsammans med mig, predikar för muslimer på tåget och vittnar om Jesus var hon än är.

Ikväll har jag suttit och bara njutit när hon undervisat om livet tillsammans med den Helige Ande för två nydöpta kvinnor. Hon har fångat livet med Gud, elden från den Helige Ande och lever med passionen som kommer från ett intimt liv med Jesus. Och om jag någonsin i framtiden får frågan igen: "Varför 5 år i Bulgarien?" så är hon ensam svar nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar