onsdag 3 februari 2010

Lärljungaträning

Jag älskar att sitta ner med nydöpta tjejer/kvinnor och guida dem i deras nya liv tillsammans med Jesus! Tror knappt det finns något bättre, roligare och mer spännande än det!

Igår var jag hemma hos min Jifka, käkade potatissallad och Chalva tillsammans med kvinnan som vi döpte sista dagen innan jul och en annan kvinna som döptes av Eva i somras. En av dem sa: "De säger att jag ska gå på gudstjänst i en annan kyrka i stan också, bara för att testa. Men jag vill inte, det finns inget som lockar där. Jag är ju med er."

Vi pratade om församlingstillhörighet och den naturliga familjekänsla som bildas när man har samma Far, om karaktär, frälsning och rökning. När jag till sist var tvungen att gå fortsatte Jifka att prata, förklara och guida. De tog fram bibeln och började läsa.

Det är så här det ska vara!! Gud reser upp en stark församling här i Velingrad. Kan inte bärga mig inför alla segerrapporter den här våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar