onsdag 7 mars 2012

Idag firar jag!

"äsch, det är väl ingenting att fira; att man blir äldre!?"

Så brukar d låta när man gratuerar nån på födelsedagen.
Det kanske det inte är enligt vissa, fast.. joo! det också är ju en anledning att fira! Fler år på nacken innebär inte bara fler rynkor och ett steg närmare himlen, utan också mer erfarenhet, livsvisdom och ödmjukhet till livet.

Men idag firar jag inte åren först å främst, idag firar jag att ja lever!
Jag firar att ja fick livet för 29 år sen, en gåva rakt från himlen, precis som Gud ville ha det!
Jag firar att allt funkade då, fingrar, tår, lungor, hjärta, å fortfarande funkar nu!
Ja firar att Han hade en plan för mig å att Han dag för dag har visat mig hur jag ska leva för att få uppleva den planen!
Jag firar att jag får leva ett liv i frihet, i glädje, i kärlek å lycka!
Jag firar att jag fått lära känna Honom så tidigt, Han som tillfredställer alla mina behov, som utmanar, utrustar å uppmuntrar mig till att hänga me på Hans äventyr!
Jag firar att varje morgon när jag vaknar så har jag något att leva för och någon att leva med!
Jag firar att det här inte är min sista födelsedag, utan att det kommer massor av år som kommer bli minst lika bra som de som gått, och om ja känner min Pappa i himlen rätt, så kommer de bli ännu bättre.. :D

Idag firar jag att ja lever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar