fredag 9 mars 2012

Älskad

Ligger i sängen å lyssnar på fåglarna som håller konsert för mig utanför fönstret.
Har precis vaknat, du vet när du vaknat av dig själv, utvilad, redan innan klockan ringer, å ligger å bara njuter av stunden. Njuter av livet.

Tänker tillbaka på dagarna som gått å känner sån glädje å tacksamhet i hjärtat, magen, ja i hela kroppen. Det känns som att ja har blivit födelsedagsfirad i nästan en vecka.

Så jag vill bara säga Tack. Tack till er som får mig att känna mig så älskad! För mig så är det mest betydelsefulla inte dyra presenter å uttänkta gåvor, utan kramen, sms:et, telefonsamtalet eller det där lilla inlägget. När nån tittar mig i ögonen å säger: Grattis Maria!
Tänk att nån tagit sig tid för att uppmärksamma mig, wow!

Så jag känner mig som lill-prinsessan Estelle just nu, fast tio gånger rikare. Älskad, uppskattad, omtyckt av en hel värld. För det är så d känns, iallafall för mig.

Tack att ni får mig att känna så! Jag älskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar