måndag 12 september 2011

Tredje veckan

Nu har vi gått in i den tredje veckan i vår 40-dagars fasta i SOS Church. Den här gången ber vi om och ropar till Gud om mirakler. Mirakler på livets alla områden.

Frälsningsmirakler där kvinnan som levt i depression för första gången får känna sig lätt å glad på insidan. Helandemirakler där killen med knäskadan kan göra upphopp, utan smärta för första gången på flera år. Mirakler i äketenskap som håller på att krasha, i relationer som bara skapar frustration, bland barn som lever i skräck och rädsla. Jag ber om ekonomiska mirakler för den ensamstående föräldern, för den fattige uteliggaren och invandrarkillen som ingen ger en ärlig chans.

Jag ber om stora festivaler och hängivna lärljungar, för Världen och för Stockholm, för människorna i min närhet, och de som jag aldrig någonsin har, eller kommer att träffa.

Men mest av allt hänger ja me Jesus. Sätter mig på golvet, lyssnar till hans röst i mitt hjärta, viskar hemligheter i hans öra och önskar såå att ja kunde få titta in i hans bruna ögon och krypa upp i hans famn. En dag mina vänner, en dag..

Tills dess ska vi förändra världen, han å jag. Sida vid sida, hand i hand, one disciple at a time.
BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar