måndag 25 oktober 2010

Love letter

Igår när jag trött kom hem efter en lååång vecka på bibelskolan och jobbet, outreach och nattvandring låg det ett fodral på min säng. Ett vitt fodral märkt "Swiss Bank" och orden: "To Maria".

I fodralet låg pengar och ett långt brev. Skrivet på engelska förklarade Ma-Jos kompis från Schweiz, Lori, hur tacksam hon var över att jag öppnat mitt hem för henne, skämtat med henne, kramat och predikat till henne med mitt liv. Ett brev fullt av kärlek. Ett brev som gjorde att jag fick torka tårarna ur ögonvråna och undra hur jag skulle kunna få plats med känslan av lycka som fyllde hela hjärtat.

Jag älskar små love letters. Det är så mysigt att hitta små lappar i lägenheten där Ma-Jo skrivit: "gonatt" eller "jag älskar dig".

Det bästa love letter jag någonsin läst är ursprungligen skrivet på arameiska, en samling brev där Gud förklarar sin kärlek till mig. Nya testamentet. Starkt. Oslagbart. Och fullt av kärlek.


Vi älskar därför att han först har älskat oss.
Bibeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar