fredag 7 oktober 2011

Glädjespridare

Jag vill alltid vara en glädjespridare. En som får människor att skratta, må bra och slappna av, inte bara när de är med mig, men efter att de lämnat min lägenhet, min arbetsplats eller min kram. Jag vill alltid tala uppmuntrande ord, ord som värmer, kittlar och lyfter. Jag vill sprida glädje överallt, inte bara där alla redan är glada, utan allra mest där ingen skrattar, där det är tårar och inte skratt som råder.

Jag vill vara en sann glädjespridare, för att iallafall kunna få någons bördor att kännas lättare, någons dag att ljusna, någons framtid att kännas hoppfull igen!

1 kommentar:

  1. Det är precis det du är Maria! En riktig och helt äkta glädjespridare, med dig kan man känna sig trygg, glad och värdefull, du uppmuntrar och förstår. Hos dig kan man gråta, till dig kan man berätta, du dömer aldrig någon, du är en riktig sann vän.Med dig blir man bara så glad! Du är bara så bäst! Tack för att du är som du är, tack för att du finns. Tack Jesus för att Maria finns!!!!!! H/ Sarita

    SvaraRadera