torsdag 4 november 2010

Arabisk bön


Imorse när jag satt i köket och viskade med den helige Ande kom min nyaste inneboende in. Hon är en arabisktalande, stark fembarnsmamma från mellanöstern. Hon flydde till Sverige från sin man som vill döda henne. Varför? För att hon älskar Jesus. Hon tassade in i köket, berättade att det är något annorlunda med den här morgonen, hon kände sig så glad. Sen satte hon sig bredvid mig och så började vi be tillsammans. Så enkelt, så innerligt, och så starkt. Arabiska och engelska om vartannat. Vi tackade för livet, för friheten, för vännerna. Bad för familjen, alla araber som ännu inte hört talas om Jesus och för framtiden. Ljuvligt.

Nu har jag städat, tvättat och ska dra på mig joggingskorna för en tur i spåret. Solen skiner in genom mitt fönster bakom de kala björkgrenarna, och jag älskar livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar