lördag 30 maj 2009

Språk

Jag har två tentor nästa vecka, pluggar bulgariska från Gbg:s universitet (oh, lala..) medan jag är här nere. Nu är det dags för vårens tentor, och jag har eld i baken! Sitter samtidigt med översättning C, så nu är det en storm i mitt huvud med massa bulgariska ord.

Det är kul att plugga! Just när man sitter där och trilskas med grammatik och meningsförståelse hit och dit är det inte så roligt, men belöningen kommer när man obehindrat kan prata med alla, överallt. Det är såå mycket enklare att vinna människor när man kan prata utan tolk, man kommer dem närmare inpå livet då..

Jag skulle vilja kunna tala fler språk, härnäst skulle jag vilja lära mig turkiska, det är vackert!! Och pratas av många, många folk i och runtomkring Turkiet. Tänk bara att kunna sitta ner och prata med några turkisktalande kurdiska tjejer på ett kafé.. ahh, längtar!

Blev fett taggad att åka till Syrien också efter morgonsamlingen i morse. Damaskus.. ehh! Kanske borde lära mig arabiska också då..

Men.. nu ska jag återgå till mina studier. Ikväll ska vi ha planeringsträffar inför festivalen också.. ska bli såå kul med festival här i juli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar