fredag 14 maj 2010

Natta-tankar

Jag sitter med tandborsten i munnen och filosoferar, ska alldeles strax lägga mig. Kände bara för att skriva några rader. Tjejerna har redan lagt sig, fönstret står på vid gavel, det är VARMT här nu! Gala och Emelie döpte tre tjejer idag! En av dem kommer till Gala och Borislavas alldeles egna husförsamling. Jag är så stolta över dem så det gör ont i hjärtat.

Tänker på mina underbara vänner Monika och Janko, de är så bra, så fina, så starka. De kommer att bygga basen vidare med excellence. Tänker på alla mina vänner som åker till Tanzania imorrn. Vilket äventyr! Kommer ihåg för 5 år sedan när jag satt på ett plan till Dire Dawa och föga anade att den resan skulle kullkasta mitt liv totalt. Tänker på Stockholm, pendeltågen, ungdomarna på stan, lägenhet och jobb.

Vi hade lovsångsövning ikväll.
Vår pianist är inte längre kvar, så jag har tagit plats bakom synten och känner mig som på pianolektionerna i fyran. Men det kommer att gå bra på söndag. Jifka leder lovsången för andra gången!


Emelies syster Amanda är här och hälsar på oss också. Idag tog jag med mig plugget till poolen med henne och analyserade bulgariska översättningar från svenska i en solstol vid poolkanten. Bätte studiemiljö får man leta efter! Det är helt galet att jag ska skriva min kandidatuppsats till hösten. Jag är universitetsstuderande inne i mina 130 poäng.. galet.

Nu måste jag gå och spotta.. Imorrn är en ny dag, vi ska till Grashevo! =) God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar